[ Pobierz całość w formacie PDF ]

przyjmowania płatności wyłącznie przez systemy elektroniczne, odpowiednie zestawienia
które w nich wygenerujemy mogą być podstawą do rozliczeń księgowych.
Pytanie 25
Chciałabym otworzyć internetową hurtownię biżuterii w której sprzedawałabym również
własną biżuterię, jak i od innych dostawców. Chciałabym móc i produkować biżuterię
sztuczną, i sprzedawać ją we własnej hurtowni. Co muszę zrobić by móc rozpocząć
produkcję i otworzyć internetową hurtownię przynoszącą zyski?
Odpowiedz
Z pewnością musisz otworzyć działalność i zakupić niezbędny do produkcji sprzęt, a o
takim sprzęcie nie mam pojęcia. Ewentualnie możesz spróbować outsourcingu
produkcyjnego, czyli Twoje projekty wykonuje producent z odpowiednim
doświadczeniem i sprzętem i tworzy je pod Twoją marką. Z pewnością musisz dotrzeć
do odbiorców hurtowych, typu sklepy detaliczne. Jeśli nie masz marki, musisz zaoferować
atrakcyjne produkty w przystępnej cenie lub dodać inne wartości, których nie ma
konkurencja. Jeśli Twoja marka stanie się rozpoznawalna i pożądana zaczniesz
dyktować warunki i zobaczysz zyski. Myślę, że bez doświadczenia w tej branży trudno
byłoby się przebić choć nie do końca wiem o jaką biżuterię chodzi. Mam klienta
produkującego biżuterię ze srebra i prowadzi on głównie bezpośrednią sprzedaż detaliczną
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof RdzeÅ„
krzysztof@ektywni.pl | http://krzysztofrdzen.pl | http://evolutive.pl
 41 pytań o e-commerce - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
w sieci - myślę, że jest to biznes dochodowy. Jednak miałem klienta, który oferował
biżuterię z różnego rodzaju półproduktów i wiem że nie podołał w sieci, bo konkurencja
była silna, a on miał niewiele czasu na zajmowanie się takim biznesem.
Pytanie 26
Jak stworzyć zapotrzebowanie na coś, czego aktualnie nie ma na rynku? Wiem, że należy
"wyedukować" potencjalnych klientów, dojść do ich świadomości. I stąd moje pytanie.
Załóżmy, że ma Pan jakiś produkt (rzeczywisty), którego nie ma jeszcze na rynku, a
zamierza Pan go sprzedawać np, w sklepie internetowym. Co Pan wtedy robi? Jaką należy
przyjąć strategię i jakie działania, żeby zaistnieć w świadomości ludzi? Chodzi oczywiście o
marketing w Internecie.
Odpowiedz
Istotną informacją, której zabrakło w Pana pytaniu jest informacja o tym czy jest Pan
producentem tego produktu oraz jaki budżet na wprowadzenie nowego produktu na rynek
Pan przewiduje, a także kto jest Pana grupą docelową. W zależności od odpowiedzi na te
pytania mogę powiedzieć mniej lub więcej na temat wprowadzania nowego produktu na
rynek.
Na pewno będąc producentem produktu skierowanego do szerokiego grona odbiorców nie
można ograniczyć się sprzedawaniem tego produktu we własnym sklepie internetowym.
Należałoby stworzyć sieć dystrybucji, niekoniecznie własną, ale opartą na mniejszych i
większych partnerach biznesowych. Należałoby wyedukować tych partnerów szeroko
pojętą wiedzą o produkcie.
Następnie przygotować plan wprowadzenia produktu, najlepiej w taki sposób by rynek
oczekiwał produktu. Teraz w zależności od budżetu na ten cel można pójść kilkoma
ścieżkami. Zakładając, że budżet jest niewielki można podjąć następujące kroki:
 pokazać się w miejscach, które skupiają potencjalnych odbiorców (jeszcze nie z
produktem ale z markÄ…, z ekspertem, z potrzebÄ…).
 zadać pytanie czy potencjalna grupa odbiorców wie jak rozwiązać ich konkretny
problem/potrzebÄ™? (nie chodzi o ankietÄ™ ale, np. o kampaniÄ™ bannerowÄ… w
portalach, w których przebywa klient). Dobrze gdyby były to działania możliwie
wirusowe (może to być też pierwszy etap w zależności od produktu i
rozpoznawalności marki)
 wywołać w miarę naturalny dialog o problemie w miejscach, w których przebywa
potencjalny klient.
 w kolejnym kroku kampanii odpowiedzieć na pytanie i zasugerować rozwiązanie,
_________________________________________________________________________ [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pumaaa.xlx.pl
  •